E-mobilita - Volkswagen ID.7
Svetová premiéra šampióna v efektivite:
Volkswagen ID.71 s dojazdom do 700 km2 (WLTP)
17. apríl 2023
- ID.7 je prvý elektrický model Volkswagen vo vyššej strednej triede
- Prvý model VW s novou koncepciou displeja a ovládania
- Mimoriadny cestovný komfort vďaka novej klimatizácii, klimatizovaným sedadlám s masážnou funkciou3 a panoramatickému strešnému oknu so sklom „Smart Glas“3
- Na Slovensku je predpredaj modelu naplánovaný na september, v novembri budú vozidlá dostupné u predajcov značky Volkswagen a tým sa začne aj samotný predaj modelu ID.7
Volkswagen predstavuje novú vlajkovú loď elektrickej rodiny ID. Model ID.7 je prvý globálny elektrický model značky v strednej triede. Vďaka kombinácii dojazdu do 700 kilometrov (WLTP)2, suverénneho pohonu, veľkorysého interiéru a inovatívnych technológií sa ID.7 stáva komfortnou limuzínou a vstupuje do novej prémiovej triedy. Okrem toho sa nový model s dĺžkou takmer 5 metrov vyznačuje evolúciou koncepcie ovládania orientovanou na zákazníkov a kvalitným vyhotovením interiéru. ID.7 sa začne ešte tento rok predávať v Európe a Číne, v Severnej Amerike štartuje od roku 2024. Na Slovensku je predpredaj modelu naplánovaný na September, v Novembri budú vozidlá dostupné u predajcov značky Volkswagen a tým sa začne aj samotný predaj modelu ID.7.
Elektrický pohon novej generácie
ID.7 je prvým modelom na báze MEB (modulárna stavebnica elektromobility) koncernu Volkswagen s úplne novou, vysoko efektívnou generáciou pohonu. Pohonný agregát s interným označením APP550, ktorý bol vyvinutý v spolupráci s Volkswagen Group Components a vyrába sa v závode Kassel, bude poháňať ID.7 nezávisle od zvolenej veľkosti batérie.
Pohonný agregát, namontovaný na zadnej náprave, sa skladá zo synchrónneho elektromotora s permanentnými magnetmi, 1-stupňového dvojdielneho prevodu a pulzného meniča (výkonová a riadiaca elektronika). K zvýšeniu výkonu a efektivity elektromotora oproti predchádzajúcej generácii prispel rotor so silnejšími a tepelne vyššie zaťažiteľnými permanentnými magnetmi, zdokonalený stator s väčším efektívnym počtom vinutí pri maximálnom priereze drôtu a vodný chladiaci plášť na vonkajšej strane statora, ako aj nové kombinované olejové a vodné chladenie: tepelnú stabilitu zabezpečuje nový pulzný menič. S výkonom 210 kW (286 k) a maximálnym krútiacim momentom 545 Nm elektromotor predstavuje doteraz najvýkonnejšiu pohonnú jednotku modelov radu ID.
Batérie s kapacitou 77 kWh a 86 kWh
Pre rad ID.7 budú na výber dve verzie batérie pohonu. Model ID.7 Pro1 sa bude vyrábať s batériou 77 kWh netto (82 kW brutto), ktorá sa dá dobíjať maximálnym nabíjacím výkonom 170 kW. Model ID.7 Pro S1, ktorý sa začne predávať neskôr, bude mať väčšiu batériu s kapacitou 86 kWh netto (91 kWh brutto). Väčšia batéria sa dá dobíjať jednosmerným prúdom s výkonom 200 kW. Nový systém tepelného manažmentu zabezpečuje prípravu (optimálnu teplotu) batérie pred zastávkou na nabíjanie. Táto príprava sa spustí automaticky pri aktivovanej navigácii k nabíjacej stanici. Podľa prvých interných prognóz má model ID.7 Pro dojazd do cca 615 kilometrov a ID.7 Pro S až do cca 700 kilometrov. Vďaka tomu sa ID.7 dobre hodí aj pre zákazníkov, ktorí jazdia na dlhé trasy a flotilových zákazníkov.
Veľkorysé rozmery a aerodynamický dizajn
ID.7 má päťdverovú karosériu so splývajúcou zadnou časťou a aerodynamickým dizajnom. Elegantne sa zvažujúca strecha v štýle kupé prispieva k vynikajúcemu koeficientu aerodynamického odporu iba 0,23. Dlhý rázvor 2966 mm pri dĺžke 4961 mm vytvára krátke previsy karosérie. S výškou 1538 mm je nová elektrická limuzína najnižším modelom rodiny ID., šírka 1862 mm (bez vonkajších spätných zrkadiel) prispieva k veľkorysým rozmerom interiéru.
Karoséria ID.7 má elegantnú a energickú siluetu. Predné okno je výrazne sklonené, rovnako ako výrazné zadné stĺpiky karosérie. Stĺpiky karosérie a strecha sú vždy lakované kontrastnou čiernou farbou s vysokým leskom. Lišty rámu strechy majú hliníkové vyhotovenie. Výrazným prvkom dizajnu je bočná línia (Feature Line) pod bočnými oknami, ktorá prebieha s miernym zvlnením od svetlometov až po dvere batožinového priestoru, vizuálne znižuje ID.7 a dodáva siluete energické, pozitívne napätie.
Charizmatický dizajn ID.7 zvýrazňuje modelovaná predná kapota a LED svetlomety, nad ktorými prebieha až do predných blatníkov úzka LED lišta denných a smerových svetiel, na ktorú medzi svetlometmi nadväzuje priečna LED lišta predelená logom. Nápadným prvkom na prednej časti karosérie sú zvislé bočné otvory na vstup vzduchu pre vzduchové zásterky („Air Curtains“) predných kolies.
Na zadnej časti karosérie horizontálne línie vizuálne zvýrazňujú šírku karosérie ID.7. Najsilnejšia z nich je priečna LED lišta, ktorá na krajoch prechádza do LED zadných svetiel. Stredná časť tejto lišty je biela a až pri zapnutom osvetlení vozidla zmení farbu na červenú. Z hľadiska aerodynamiky je dôležitým prvkom odtrhová hrana na dohora výklopných dverách batožinového priestoru. Karosériu zospodu zakončuje energicky modelovaný zadný nárazník s difúzorom, lakovaným vysoko lesklou čiernou farbou.
Prvý model VW s novou koncepciou displeja a ovládania, ako aj exkluzívnymi prvkami vybavenia
V ID.7 použil Volkswagen po prvý raz novú koncepciu zobrazovania a ovládania. Tým výrobca reagoval na spätnú väzbu od zákazníkov a vylepšil ovládanie v relevantných oblastiach. Prispievajú k tomu najmä nasledujúce sériové prvky vybavenia:
- displej systému infotainmentu s uhlopriečkou 38 cm (15 palcov)
- head-up displej s rozšírenou realitou
- nové ovládanie klimatizácie, integrované do základnej obrazovky menu systému infotainmentu a voľne programovateľné tlačidlá favoritov
- osvetlené ovládacie dotykové plochy
Najmodernejšie asistenčné systémy ešte ďalej zdokonalené
Asistenčné systémy ako „Travel Assist s kolektívnymi dátami“4 môžu v ID.7 v prípade potreby prevziať vedenie v priečnom a pozdĺžnom smere. Tento systém bol vyvinutý v spolupráci s firmou CARIAD, špecializovanou softvérovou dcérskou spoločnosťou koncernu Volkswagen. Na želanie „Travel Assist“5 podporuje vodiča ID.7 pri rýchlosti od 90 km/h aj asistovanou zmenou jazdného pruhu na viacprúdových diaľniciach. Vodič celý proces iba kontroluje a asistenčný systém ho citeľne odľahčuje.
Asistenčné systémy pomáhajú vodičovi ID.7 aj pri parkovaní. Elektrická limuzína Volkswagen dokáže samočinne zaparkovať rozličným spôsobom. Jednu z možností predstavuje naučené parkovanie s funkciou pamäte5 na vzdialenosť do 50 metrov. Vodič pri tom môže sedieť v ID.7 alebo kontrolovať proces parkovania pomocou aplikácie vo svojom smartfóne6 zvonka.
Zrýchlená elektrická ofenzíva: 10 nových modelov do roku 2026. Nový ID.7 je jedným z desiatich nových elektrických modelov, ktoré Volkswagen uvedie na trh do roku 2026. Už v tomto roku štartuje nový ID.3, ID. Buzz s dlhým rázvorom1 a limuzína ID.7. V roku 2026 má prísť elektrické kompaktné SUV1 a sériová verzia ID. 2all1 za cenu pod 25 000 eur. Tým bude mať Volkswagen najširšie portfólio elektrických modelov v porovnaní s konkurentmi. Nový ID.7 sa bude pre európsky a severoamerický trh vyrábať v závode Emden v Nemecku. Pre čínsky trh sa bude príslušná verzia ID.7 vyrábať lokálne.
1 Štúdia blízka sériovému modelu. Vozidlo sa ešte nepredáva.
2 V závislosti od veľkosti batérie je prognózovaný dojazd podľa WLTP do 700 kilometrov. Hodnoty WLTP pre sériové vozidlá sa môžu líšiť podľa vybavenia.
3 Na želanie.
4 „Travel Assist s kolektývnimi dátami“ podporuje vodiča v rámci systémových hraníc. Vodič musí byť neustále pripravený prekonať asistenčný systém a nie je zbavený zodpovednosti za bezpečnú jazdu. Systém sa dá používať v celom rozsahu rýchlosti až po maximálnu rýchlosť. Iba v kombinácii s navigačným systémom a aktívnou licenciou We Connect. Online podiel systému „Travel Assist s húfovými dátami“ sa dá využívať iba v rámci pokrytia mobilnou dátovou sieťou a pri zodpovedajúcom nastavení privátnej sféry. Online podiel sa dá kedykoľvek deaktivovať v aplikácii We Connect ID.-App. Online podiel systému „Travel Assist s húfovými dátami“ je k dispozícii v nasledujúcich štátoch: Belgicko, Bulharsko, Cyprus, Česká republika, Dánsko, Estónsko, Fínsko, Francúzsko, Grécko, Holandsko, Chorvátsko, Írsko, Litva, Lotyšsko, Luxembursko, Maďarsko, Malta, Nemecko, Nórsko, Poľsko, Portugalsko, Rakúsko, Rumunsko, Slovensko, Slovinsko, Švajčiarsko, Španielsko, Švédsko, Taliansko, Veľká Británia a Severné Írsko. Na aktiváciu online funkcií je potrebný užívateľský účet Volkswagen ID a online uzavretá osobitná zmluva na We Connect s Volkswagen AG. Po dodaní vozidla má zákazník čas 90 dní na aktiváciu online funkcií systému „Travel Assist s húfovými dátami“. Po uplynutí tejto lehoty začína plynúť úvodná doba používania online podielu systému „Travel Assist s húfovými dátami“. Využívanie online podielu systému „Travel Assist s húfovými dátami“ je umožnené prostredníctvom integrovaného pripojenia na internet. Náklady za dáta s tým spojené, v rámci Európy znáša Volkswagen AG v rámci pokrytia mobilnej dátovej siete. Pri výmene dát cez internet môžu, v závislosti od príslušnej tarify za mobilné dátové služby a predovšetkým v zahraničí vznikať dodatočné náklady (napr. roamingové poplatky). Na využívanie služby je potrebné zdeliť určité osobné dáta ako stanovisko a IP-adresa vozidla. Bližšie informácie o spracovaní dát nájdete vo vyhlásení o ochrane osobných údajov k systému „Travel Assist s húfovými dátami“. Dostupnosť jednotlivých služieb popísaných v paketoch, sa môže v jednotlivých štátoch líšiť. Služby sú k dispozícii počas dohodnutého času trvania zmluvy a počas tohto času môžu podliehať obsahovým zmenám, resp. môže byť ch poskytovanie zastavené. Bližšie informácie o podmienkach, obmedzeniach a nákladoch sú uvedené na connect.volkswagen-we.com a poskytne ich aj každý autorizovaný partner Volkswagen. Informáciách o tarifných podmienkach mobilnej dátovej siete vám poskytne váš operátor.
5 V rámci systémových hraníc. Vodič musí byť neustále pripravený prekonať asistenčný systém a nie je zbavený zodpovednosti za bezpečnú jazdu.
6 Pre kompatibilné mobilné telefóny.